Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Menü
Ön itt jár: > Kezdőlap >

Home Office kényelmesen és egészségesen

Home Office kényelmesen és egészségesen

Úgy tűnik, hogy hosszabb távon kell berendezkednünk a Home Office-ra, úgyhogy érdemes megtalálni a megfelelő dolgozószobát. Nem elég a kellemes légtér és az ízléses hangulat, a gerincre, az ízületekre és az izomzatra is figyelni kell. Szerencsére nem feltétlenül kell beszereznünk a legdrágább ergonomikus bútorokat, elég, ha betartunk pár létező tippet.

Szabályok az asztal körül

Először vizsgáljuk meg az asztal és a szék magasságát. Az a legjobb, ha a könyökünk 90 fokos szögben hajlik, és az alkarunk mindig vízszintesen van. Ez hozzájárul ahhoz, hogy a vállak nyugalmi helyzetben legyenek, tehát elkerüljük az esti fájdalmakat. A szék magasságára is figyelni kell, a térdünknek mindig 90 fokos szöget kell bezárnia, hogy a talpunk kényelmesen pihenjen a földön. A combnak teljes hosszában alátámasztva kell lennie. Plusz tipp, ha egy lábtartót is teszünk az asztal alá.

Vannak olyan irodakukacok, akik az ülőlabdára esküdnek. Azonban itt is vigyázni kell a helyes testtartással, mivel a labdán nemcsak egyenes háttal lehet ülni. Rossz ötlet a derekat homorítva, vagy a feneket kitolva ücsörögni, mivel sokkal többet ártunk vele, mintha egy olcsóbb székben töltenénk a napot. A munkavégzést megkönnyíti a rendezett íróasztal.

A következő pont a képernyőt érinti. Az a szabály, hogy a monitornak mindig szemmagasságban kell lennie. Ez laptopnál kivitelezhetetlennek tűnik, de sajnos nem képez kivételt. Inkább szerezzünk be egy különálló billentyűzetet és egeret, majd tegyük fel a gépet a magasítóra. Ellenkező esetben egész nap lefelé fogunk bámulni, amit a nyakcsigolyák bánnak. Fontos, hogy odafigyeljünk ezekre a pontokra, mivel a rossz tartás a gerincoszlop kóros elváltozásához vezethet, és a testünk túlterhelés áldozata lesz. Amennyiben fájdalmat érzünk, és kényelmetlenné válik a folytonos ülés, akkor nem kell pánikba esnünk, mivel még mindig javítható a helyzet. Szerencsére a rendszeres nyújtógyakorlatok és a torna segíthet visszatérnünk a régi önmagunkhoz.

Mit ne együnk?

Végül, de nem utolsó sorban beszélnünk kell a megfelelő táplálkozásról is. Sajnos gyakran megesik, hogy az ülő munkát végzők előtt legalább egy csipszes tál van telis-teli finomságokkal. A nassolás azonban nem segít, mivel nem veszi el az éhségérzetet, ugyanakkor gyorsan hizlal. Ha pedig folyton ülünk, akkor nehezen tudjuk ledolgozni a felgyülemlett kalóriákat. Azt se felejtsük el, hogy a szervezetünknek szüksége van a rendszeres folyadék bevitelére, tehát az édességtál helyett inkább víz legyen előttünk. Sokan úgy oldják meg, hogy előkészítik, hogy hány pohárral kell elfogyasztaniuk, így nem feledkeznek meg az ivásról.